Veelgestelde Vragen

Hoe plaats ik een bestelling?
  • Maak een account aan en zorg ervoor dat je ingelogd bent
  • Plaats een artikel naar keuze in je winkelwagen
  • Klik op het winkelwagen icoontje en vervolgens verder ‘naar afrekenen’
  • Klik nogmaals op ‘naar afrekenen’ en vul je contactgegevens in. Mocht je in het bezit zijn van een kortingscode, kun je via de balk ‘Cadeaubon of kortingscode’ de code invoeren en toepassen.
  • Je ontvangt een bestelbevestiging zodra de bestelling bij ons binnen is
  • Op het moment dat de bestelling is aangemeld bij PostNL, ontvang je een track and trace code waarmee je je bestelling kunt monitoren.
Is het mogelijk om mijn bestelling op te halen?

Ons kantoor en productieruimte zijn gevestigd in Rotterdam, echter is het momenteel niet mogelijk om de bestelling op te halen. Wellicht zal dit in toekomst veranderen.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Zodra de bestelling bij ons binnen is, ontvang je een ontvangstbevestiging. Ga voor de zekerheid na of de mail in je spambox is terechtgekomen, is de mail onvindbaar? Neem dan contact met ons op via support@puturals.nl.

Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

Zodra de bestelling bij ons binnen is, ontvang je een ontvangstbevestiging. Ga voor de zekerheid na of de mail in je spambox is terechtgekomen, is de mail onvindbaar? Neem dan contact met ons op via support@puturals.nl.

Is het veilig om te bestellen bij Puturals?

Je kunt absoluut veilig bestellen bij Puturals. Wij kunnen een veilige betaling garanderen omdat alle betalingen via een versleutelde verbinding lopen. Daarvoor maken we gebruik van de service van onze payment provider Shopify Payment.

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

We maken gebruik van verschillende betaalmethodes zoals:

IDeal, Paypal, American Express, Apple Pay, Google Pay, Master Card, Maestro, Shop Pay en Visa.

Geldt de standaard levertijd voor alle betaalmethoden?

Een bestelling geplaatst en betaald voor 17.00 uur wordt dezelfde dag nog aangeboden bij PostNL of DHL, ongeacht welke betaalmethode is gebruikt.

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Bij een bestelling onder de €35 bedragen de verzendkosten binnen Nederland en België €4,95. Bij een bestelling vanaf €35 is verzending binnen Nederland kosteloos.

Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Ja, voorlopig zal dit België zijn, in de toekomst gaan we het uitbreiden naar andere landen.

Wat zijn de verzendkosten naar het buitenland?

Voor bestellingen vanuit het buitenland hanteren we de volgende tarieven:

België: €6,95

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Een bestelling geplaatst en betaald voor 17.00 uur wordt dezelfde dag aangeboden aan PostNL. We hanteren een levertijd van 1 werkdag. Hou in gedachte dat dit door omstandigheden kan afwijken, wij vragen in dit geval graag om uw begrip.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Alle bestellingen worden kort na bestelling aangemeld bij PostNL. Je ontvangt daarna een trackingnummer waarmee je de bestelling kunt volgen.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, uiteraard. Producten dienen wel ongebruikt, compleet en onbeschadigd in originele verpakking te zitten en binnen 14 dagen na ontvangst te worden geretourneerd.

Retourneren kun je doen door onderstaande stappen te doorlopen:

  • Een e-mail sturen naar support@puturals.nl waarin je duidelijk maakt welke product(en) je wilt retourneren.
  • Na ontvangst van de retouraanvraag versturen wij een retourlabel waarmee je het pakket kosteloos bij PostNL kunt aanbieden. Het label dient uitgeprint te worden en op het pakket te worden geplakt.
  • Zodra wij de retourzending in goede orde hebben ontvangen, zal het aankoopbedrag binnen 7 dagen worden teruggestort op rekening van herkomst.
Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?

Nee, na ontvangst van je retouraanvraag ontvang je een retourlabel van ons per mail.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Het is van belang om hier zo snel mogelijk een melding van te maken met een beschrijving van het gebrek, eventueel verduidelijkt met foto’s en te mailen naar support@puturals.nl. Wij gaan vervolgens voor je aan de slag.