Retourneren

Producten retourneren 

Het kan voorkomen dat je je bestelling retour wilt sturen. Het is mogelijk dat het product niet bevalt of wellicht is er een andere reden waarom je bestelling wilt retourneren. Ongeacht wat de reden is, producten kunnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Producten dienen wel ongebruikt, compleet en onbeschadigd in originele verpakking te zitten. Retourneren kun je doen door onderstaande stappen te doorlopen:

  • Een e-mail sturen naar support@puturals.nl waarin je duidelijk maakt welke product(en) je wilt retourneren
  • Na ontvangst van de retouraanvraag versturen wij een retourlabel waarmee je het pakket kosteloos bij PostNL kunt aanbieden. Het label dient uitgeprint te worden en op het pakket te worden geplakt.
  • Zodra wij de retourzending in goede orde hebben ontvangen, zal het aankoopbedrag binnen 7 dagen worden teruggestort op rekening van herkomst.

Retourvoorwaarden 

In de wet is geregeld dat voor bestellingen geplaatst op een webwinkel een wettelijk bedenktermijn geldt van 14 dagen. Dat termijn vangt aan bij ontvangst van de complete bestelling. Dit herroepingsrecht kan worden ingezet zonder opgave van reden mits aan onderstaande voorwaarden wordt voldaan. 

Hieronder is overzichtelijk gemaakt in welke gevallen het mogelijk is om producten te retourneren en wanneer niet:

Wel te retourneren – bestellingen kunnen geretourneerd worden indien producten ongebruikt, compleet en onbeschadigd in originele verpakking zitten.

Niet te retourneren – om hygiëneredenen kunnen artikelen waarvan de verzegeling is verbroken niet worden geretourneerd, verbreken van de verzegeling maakt de bestelling definitief. Voor artikelen met gebruikerssporen is het eveneens niet mogelijk om te retourneren.

Op het moment dat de retouraanvraag bij ons binnen is, sturen wij je een retourlabel. Hiermee kun je het pakket aanbieden bij PostNL. Zodra wij het pakket hebben ontvangen zal het aankoopbedrag binnen 7 dagen terug worden gestort op rekening van herkomst.